
WARUNKI GWARANCJI
Dla produktów z kategorii „Komputery”
Okres trwania gwarancji: 24 miesiące
1. Gwarancja niniejsza dotyczy produktu zakupionego w Polsce i obowiązuje wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Przedmiotem gwarancji są Komputery stacjonarne zakupione w sklepie dreamsetup.pl
3. Gwarancja niniejsza nie obejmuje wad oprogramowania. W przypadku oprogramowania obowiązują warunki zamieszczone przez producenta oprogramowania w Umowie Licencyjnej. Nabywca akceptuje te warunki przy pierwszym uruchomieniu komputera lub przez otwarcie zapieczętowanego pakietu dystrybucyjnego. Pakiet otwarty lub licencja OEM po zaakceptowaniu warunków nie podlegają zwrotowi.
4. Okres gwarancji na sprzęt komputerowy rozpoczyna się od daty zakupu produktu przez Nabywcę.
5. Do świadczenia gwarancyjnych usług serwisowych uprawniony przez Gwaranta jest wyłącznie DREAMSETUP Jan Stolarski. Dodatkowe informacje na temat gwarancji oraz wsparcia technicznego można uzyskać telefonicznie 726711546 od PN do PT w godz. od 10.00 do 18.00 lub pocztą elektroniczną serwis@dreamsetup.pl.
6. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu sprzętu komputerowego prosimy o zgłoszenie reklamacji przy pomocy maila serwis@dreamsetup.pl.
7. Po wykryciu usterki, Nabywca jest zobowiązany do niezwłocznego jej zgłoszenia i przekazania sprzętu do DREAMSETUP Jan Stolarski, przy czym dalsze użytkowanie niesprawnego sprzętu może spowodować jego dodatkowe uszkodzenia i skutkować utratą uprawnień gwarancyjnych.
8. Ujawnione w okresie gwarancji wady sprzętu będą bezpłatnie usuwane przez DREAMSETUP Jan Stolarski w terminie nie przekraczającym 14 dni roboczych od daty przyjęcia sprzętu do Serwisu lub 21 dni roboczych od momentu zgłoszenia reklamacji sprzętu. W uzasadnionych przypadkach terminy te mogą ulec wydłużeniu.
9. Gwarant nie będzie ponosił odpowiedzialności za terminowość napraw gwarancyjnych, jeżeli działalność sieci serwisowej zostanie zakłócona z powodów od niego niezależnych. Brak opisu uszkodzenia w zgłoszeniu może również skutkować przekroczeniem gwarantowanego terminu naprawy podanego w punkcie 8.
10. Warunkiem uznania reklamacji w okresie gwarancji jest dostarczenie sprzętu do DREAMSETUP Jan Stolarski bez żadnego wyposażenia (wyłącznie jednostka centralna) z Kartą Gwarancyjną zawierającą datę sprzedaży, podpis wystawiającego kartę gwarancyjną i podpis klienta. Obsługa serwisowa urządzenia odbywa się w trybie Door-to-Door wyłącznie określoną przez DREAMSETUP Jan Stolarski firmą transportową. Naprawiony sprzęt zostanie odesłany do Nabywcy na koszt Gwaranta.
11. Przy reklamowaniu sprzętu komputerowego Gwarant zaleca korzystanie podczas transportu z oryginalnego opakowania fabrycznego. W przypadku braku opakowania fabrycznego reklamowany sprzęt komputerowy musi być dostarczony do naprawy przez Nabywcę w sposób zapewniający bezpieczny transport.
12. Okres gwarancyjny ulega przedłużeniu o czas trwania naprawy gwarancyjnej. Przedłużenie okresu gwarancyjnego nie następuje w przypadku nieuzasadnionej reklamacji.
13. W przypadku konieczności wymiany wewnętrznych podzespołów komputera, DREAMSETUP Jan Stolarski zastrzega sobie prawo do wymiany uszkodzonego podzespołu na podzespół innej marki /producenta/typu o parametrach technicznych zbliżonych lub lepszych w stosunku do podzespołu uszkodzonego.
14. Elementy wymienione – sprawne, przechodzą na własność Nabywcy, a uszkodzone na własność Gwaranta.
15. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji DREAMSETUP Jan Stolarski może obciążyć Reklamującego kosztami ekspertyzy, testów i transportu sprzętu.
16. Wszelkie zmiany lub poprawki w treści Karty Gwarancyjnej ważne są wyłącznie wtedy, gdy są dokonane przez upoważnioną przez Gwaranta osobę, potwierdzone podpisem i DREAMSETUP Jan Stolarski.
17. Użytkownik ponosi ryzyko związane z wykorzystaniem sprzętu. Z tytułu udzielonej gwarancji producent i Gwarant nie odpowiadają za utratę spodziewanych korzyści i poniesionych kosztów wynikłych z użytkowania lub niemożności użytkowania tego sprzętu.
18. Dla zapewnienia prawidłowego działania komputera Nabywca powinien na własny koszt zlecać Serwisowi regularne wykonanie odpłatnych okresowych przeglądów, konserwacji i czyszczenia sprzętu oraz aktualizacji biosu.
19. Gwarant odpowiada za wady wynikłe tylko z przyczyn tkwiących w sprzedanym sprzęcie, natomiast nie są objęte gwarancją uszkodzenia powstałe po jego sprzedaży z innych przyczyn, a w szczególności:
• uszkodzenia wynikłe z nieprawidłowej eksploatacji, instalacji, rekonfiguracji, konserwacji, przechowywania lub transportu,
• wywołanych zdarzeniami losowymi takimi jak pożar, powódź, uderzenie pioruna, działaniami wojennymi, nieprawidłowym napięciem zasilającym lub inną klęską żywiołową czy na skutek uszkodzenia niezawinionego przez Gwaranta, w tym uszkodzenia chemicznego i mechanicznego,
• w wyniku uszkodzeń będących następstwem niewłaściwej kompletacji, rozbudowy, instalacji oraz będących następstwem naturalnego zużycia sprzętu,
• szkody powstałe w wyniku niewłaściwej pracy oprogramowania użytkowego zainstalowanego w zakupionym sprzęcie,
• szkody spowodowane działaniem oprogramowania, m.in.: wirusy komputerowe, programy śledzące, dialery, konie trojańskie itp.,
• niepoprawność działania sprzętu po rekonfiguracji i rozbudowie oraz współpracy z oprogramowaniem lub urządzeniami firm trzecich,
• szkody i uszkodzenia wynikłe z braku konserwacji (np. zabrudzenia, zakurzenia elementów optycznych, łożysk, prowadnic, wentylatorów itp.),
• uszkodzenia napędów optycznych wywołane pęknięciem płyty CD/DVD. 20. Gwarancja nie obejmuje:
• uszkodzeń oprogramowania (w tym system operacyjny),
• uszkodzeń mechanicznych i wywołanych nimi wad,
• uszkodzeń powstałych na skutek nieprzestrzegania powszechnych zasad eksploatacji sprzętu elektronicznego, stosowania sprzętu niezgodnie z przeznaczeniem oraz innych uszkodzeń powstałych z winy lub niewiedzy Nabywcy,
• czynności do wykonania których zgodnie z instrukcją obsługi zobowiązany jest użytkownik np. okresowe czyszczenie, konserwacja, ustawienie konfiguracji sprzętowej i programowej, struktury logicznej dysku, itp.,
• dodatkowego wyposażenia komputera tj. podkładek pod mysz, kabli połączeniowych, listew zasilających, płyt CD/DVD itp.,
• materiałów i elementów ulegających naturalnemu zużyciu (np. wentylatory, baterie, akumulatory itp.),
• uszkodzeń buforów wszystkich dostępnych portów wejścia/wyjścia komputera.
21. Gwarant nie gwarantuje trwałości danych zapisanych na nośnikach informacji (magnetycznych, optycznych itp.) w przypadku ich uszkodzenia w sposób bezpośredni lub pośredni lub też na skutek niewłaściwego posługiwania się sprzętem oraz nie ponosi odpowiedzialności za dane na nich zawarte. W celu zabezpieczenia danych na ww. nośnikach, Gwarant zaleca Nabywcy wykonywanie na własny koszt odpowiednich kopii bezpieczeństwa, a w szczególności wykonanie tych kopii przed dostarczeniem sprzętu do DREAMSETUP Jan Stolarski.
22. Nabywca traci uprawnienia gwarancyjne w przypadku stwierdzenia przez Serwis:
• naruszenia plomb lub nalepek gwarancyjnych (nie dotyczy plomb transportowych), a także usunięcia lub zatarcia numerów seryjnych,
• wszelkich prób napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych podejmowanych przez nieuprawnione osoby lub firmy,
• uszkodzeń wynikających z sytuacji opisanych w pkt.7 oraz 19 niniejszych warunków,
• utraty karty gwarancyjnej. Duplikaty kart gwarancyjnych nie będą wydawane.
23. Niniejsza gwarancja nie ogranicza w żaden sposób, nie zawiesza ani nie wyłącza uprawnień Nabywcy w stosunku do Sprzedawcy z tytułu roszczeń kontraktowych oraz ustawowych.
24. W sprawach nie uregulowanych niniejszymi warunkami gwarancyjnymi mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
WYMOGI EKSPLOATACYJNE:
1. Wszystkie urządzenia współpracujące zestawu komputerowego muszą być zasilane z tej samej fazy.
2. Gniazdo sieciowe 230V(±10%)/50Hz zasilające zestaw powinno być łatwo dostępne i posiadać sprawny obwód ochronny.
3. Sprzęt powinien być eksploatowany w pomieszczeniu o temperaturze +10 ºC do 35ºC, wilgotności względnej 10%-70% mierzonej w temperaturze 25 ºC. Niedopuszczalne jest doprowadzenie do kondensacji pary wodnej na elementach komputera lub zalanie cieczą.
4. Po transporcie w warunkach odbiegających od zalecanych do eksploatacji sprzęt przed włączeniem powinien zostać odstawiony w pomieszczeniu, w którym będzie użytkowany na czas potrzebny do dostosowania swojej temperatury do temperatury otoczenia.
5. Nabywca powinien na własny koszt dokonywać stosownych przeglądów, konserwacji i czyszczenia sprzętu, w odstępach zależnych od warunków użytkowania i czasu pracy sprzętu komputerowego (nie rzadziej niż co 12 miesięcy).
6. Sprzęt nie powinien podlegać wstrząsom lub wibracjom, pracować w pobliżu źródeł silnych pól elektro-magnetycznych lub być narażony na jakiekolwiek wyładowania elektrostatyczne. Sprzęt powinien być eksploatowany w pomieszczeniach o niewielkim stopniu zapylenia oraz powinien być osłonięty przed nadmiernym nasłonecznieniem.
7. Wszelkich podłączeń i przełączeń pomiędzy elementami zestawu należy dokonywać tylko po odłączeniu go od sieci zasilającej.